Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

113
ikitane otyığını gibi kaya önlerinde kaynak olacak bu iki taşın arasından 7 basamakla girilen bir yer var topal ayı vanda çerçeve içinde olacak dereiçinde önüne aşağı yapma havuzlar azaşağıda kopuk sol eli birde güzel haç işareti gelin alayı muradiyede tokmağını çal zurnasını öttür çarlık rusyasınanın malları çok değerlidir büyük şelalede çelik kasalardan enaz 20 tane var yalnız bu iş sabır işi nasiip işi belge seni para olan yere terddütsüz götürür işi yapan planlı projeli sistemli yaptıysa sistemi ölçüleri iyi bilecen yoksa bişi bulamazsın

seyyah04

15 Eylül 2015
H
buraları bulup dönen bizi tanıyıp soran olmuyor ben sorduruyom var diyolar resim yok gel iş yapalım diyen yok millet hep alma peşinde bul yeride birini bize ver 3üçünü sen al sana bol gelir bir kayıtın en az 3 malı oluyor ikisi gitse bile birini almak kolay değil o büyük ihtimal kalıyor şu saate kadar denizefe , komana ve kanasusta hariç geri dönen olmadı

113
YEŞİLDAĞ KARINCALI PINAR BATIPÇIKAN SU: Yyeşil dağ denil yer sert taşlı olup buradan değirmen taşı kesillirdi burada bir kayaya bir tam bir yarım değirmen taşı işleyip bıraktılar paşa suyuda bu kayalığın etrafını dolşır işte bu su bir yerden battı bir yeden patladı işte burda dereyişişirdler kapadılar duvar örüp yükselltiler aktığı yerede karıncalı pınar dedilerbu suyu takp edersen yukaruda künkleri bulursun bu muhitte üç pınar vardır ikisi batırdılarbatan sular karıcalı pınardan taşların arasından kayalık yerden dağınık çıkar yeşildağ bir kayadır sarı kaya arkacık değirmeni bu muhittedir arkacıkdeğirmeni yeldeğirmenidir

113
ersan ustam bulgaristandan buraya cok belge geliyor hemde müzeden alma

113
SİVAS DİVRİĞİ ÇAMURLU KÖY:köyün kuzeydoğusunda eski bir manastır olacak manastırın önünde 3 ulu meşe ağacı olacak manastırın köy tarafı kuru deredir arka tarafı yamaçtır bu yamaçta bir kayada kılıç vede yılan işareti olacak bu manastırın doğu tarafından bir sırt aşağıya iner aşağıda alt tarafı geniş bir tepedir azbir alan vede düz meyillidir bu tepenin orta noktasında ufak bir taş yığması olacak bu taşlar birkaç taşın biraraya gelmesinden oluşur bu taşlardan 21 admda bir ok vede küçük yılan olacak

113
EMİN AĞA KÖPRÜSÜ:Bu köprüye ağalar köprüsüde denir bir ayağı toprakta bir ayağı kayadadır üzerinde nakışlı taşlar vardır tek kemerdir yanındaki çeçmenin 17 adım doğusuna bir bakraç mal konmuştur köprü mehmet emin ağa tarafından yaptırılmıştır emin ağanın değirmenide buradadır suyu şelaleden gelir bendi ana kayadan kesmedir büyük dereye bitişiktir ören köyün eteğidir bu değirmenden yukarıda iki kılıç bir haç resimli kaya vardır büyük incir ağacınınaltına 70 okka konmuştur batısındaki kayalıkta büyük mahzen vardır bu mahzeni açıp bizde emanetlerimizi buraya koyduk safi 1217okkadır köprüye yakın 3 ulu ceviz ağacının dibine 190 okka konmuştur köprüden yukarıdaki şeşlaleye 3 yere emanet konulmuştur nişanları göldür paralar gölün içine konup kapatıltı tamamı

113
KANLIDERE :Gelivera deresinden itibaren ağda bükü sola alıp ilerledik karşımıza suyu kırmızı akan bir dere çıktı burayı izleyip devam ettik orman içinde bir yerde konakladık önden giden gözcülerden haer geldi yukarılarda dere başında bir rum köyü olduğunu buranın papazının bize yardım edeceğini söyledler manastır yolunu vede dereyi takiben yayan birgünde maden işlenen köye ulaştık orada konakladık yüklerimizi papaza emanet etik dinlendik bu köyün kuzey batısında oldukça büyük bir dağ vardı buraya çıktık budağa karadağ deniyormuş papaz bize yardımcı oldu buradan bakınca doğuda manastır köyü tryaki tepesi çal köyü kuzeyde dikenli boğazı batıda kırcaali köyü güney doğuda kızıl madan güneyde kiilik vede göllü köy daha uzak mesafede tepeören köyü tam kuzeyde açık mesafede ballıkaya gözükür bu tepeyi mesken tuttuk 80 heybe altınımız vardı üçünü papaza verdik bu tepede halkın eğlendiği yerin 400 adım batısına 11 adet mezar yaptık burada bir kaynak var mezarların arası 5 adımdır doğudakki mezar biraz farklı olup içine azmiktar gümüş koyduk bu mezardan 10 adım da bir taş var yerde gömülü üzerinde bir oyma yılan yaptık altına 3 heybe koyduk bundan 55 adım doğuya saydık sırayla 7 dikli taş diktik birine kama resmi yaptık altına 1 heybe koyduk buna yakın yerli kayanın kuzeyine tam kayanın altını "Yasak Kelime" 9 heybe koyduk onların üstündede 60 okka gümüş koyduk onunda üstünde 3 kılıç vardır derinlk iki arşındır budağın batısı çok sulaktır buradan ayrıldık karaorman muhitne gittik buradaki dere karanlıkderedir çok serinvede suyu tatlıdır bu derede balık yaşamaz bendi taştan kesme suyunu şelaleden alan eski değirmeni bulduk derenin akış istikameti doğubatı yönlüdür değirmene 30 adım kadar bir küçük derede kuzeyden gelir değirmenin güneyine sarp kayalığa çıktık burada deretaşlarından bir sahte mezar yaptık altına 17 ooka gümüş koyduk bundan 11 adımda yeri "Yasak Kelime" 5 heybe malı küpe koyup gömdük üzerinde düz bir dere taşını kapadık bu taş kırmızımsıdır hiç işareti yoktur manastıra giden yolda kanlıderede büyük köprüyü nişan alıp dere yukarı tatlı suyla dönen değirmeni şelalenin dibinde bulduk bu değirmenin sahbi yorgoymuş şelalenin tam dibini vede sola gelen yerini kayayı oyduk 6 heybe koyduk kapadık karşınına bir balık yaptık balıkla emanetimizin arası 21 adımdır ayrıca şelalenıin başınına bir küçük kanal yaptık bu kanallda 4 parmak geniş bir karış uzundur iki kızıl suyun birleltiği yerde bir tatlı su doğudan geliyor suyun kuzeyine 80 adımda bir mahzen yaptık kalan malları buraya koyduk kendimize az para ayırdık nişanlarımız iki del birer arşın derin bir haç bir yılan bir ağaç resmi bir kroki taşı var malımız üzerinde kara taş var mahzene yakın 3 oyma var mahzen üzerinde bir taş var beyaz renkliyuvarlak bir haç oyma birde ok altında 60 kılıç var buradan kılıçlardan 10 adım doğuda mahzenimiz bulunur

113
VOYVODADAN OĞLUNA MEKTUPLAR:Voyvo voyvoda benim ve emin ivan üçümüzün hepsini üsküdardan geçen kervanı 3 saat ileriye karanlık boğazında gömdük benim değirmeni bulman için üç tarafı kaya 7 basamaklı duvarbiz burada kayayı kestik 3tarafı kaya ve duvar yaptık burayı biz iki yaz ev yerine kullandık sonradaüstümüzde eğlenmek için hora yeri yaptık günlerden cuma günü sultan mahmut büyük güreş hazırlamış saraya bütün pehlivanları vede efeleri davet etmiş o gün hiç kimseye dokunmayacağını söylemiş bizde tebdil olduk gitmeye bende dedim ivana sen git üsküdara berehulyanın yanına mevnayı rıhtıma çeksin ve zaptiye rüsteme git köfteci arabasını ve beygir arabalarını ekmek yükletin saraya getirin .Ben gidiyorum veznedar eminin yanına emin saraya çıkacak onu gördünüzmü arabadan ekmeği boşaltıp sarayın önünden geçin yükletip atarız ve aynısını yaptık doru mavnaya yüklettik ve zaptiye rüstemi denize götürüp attık mavnaile üsküdardan 3 saatileride karanlıkboğazına geldik orada 4 gün kaldığımız değirmende gizlendik biz bunu geleceğe emniyette bakmak için yaptık 1814 bu kitap 1814 te kaleme alınıp bu görüşte düğümlenmiştir

vansa65

23 Eylül 2014
Puanları
USDA TOPAL ayıyı gordum bılıyorum dere icerisinde haç işaretinide biliyorum ??? oda o bolgede ona yakın ..

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...