Jakin & boaz | Define işaretleri ve anlamları

Jakin & boaz

BoZKurT

"R@m@z@n"
Forum Düzeni
Katılım
22 Mart 2012
Mesajlar
9,459
Beğeni
16,768
Puanları
113
Konum
İstanbul
MASONİK SEMBOLLER


Semboller, Sir ve
gizlilige son derece titiz olan masonlar için büyük önem tasir. Zira, zahiren
belirli bir mana tasimayan bir çok sembol masonlar için çok sey ifade
edebilmektedir.



Masonlugun bir tarifi onun "Allegori perdesi arkasina gizlenmis
sembollerle tasvir edilen bir Ahlak sistemi"
oldugudur. Loca içinde
dilsiz, sessiz, hatta tozlanmamis duran amblemlerin manalarini incelemek ve bu
suretle hakikatleri meydana çikarmak hepimizin vazifesidir. Yani Masonlugun
sistemiyle, allegorileriyle, sembolleriyle ne ögretmek istedigi hakkinda
bilgimiz olmalidir."



(Mimar Sinan - Sayi:13 Yil:4)
YAKİN - BOAZ SÜTUNLARI
Mabed-i Süleymani gösteren bu resimde, YAKIN ve BOAZ sütunlari mabedin
girisinde görülüyor.



"... mabedimize girelim. Iki sütun arasinda düzenli durus ve isaret
ile üstadi muhteremi selamliyalim... B ve J sütunlari...



Kutsal kitap, Tevrat 1. Krallar Bap 7 Ayet 21, BOAZ VE JAKIN kelimelerinin
ilk harfleri... (Kuvvet bunda, pekistirecek Kuvvetle tesis etmek) anlamina ...



JAKIN ve BOAZ kelimeleri, ters okunacak olursa, NIKAJ ZAOB olur.
Bütün gizli mezheplerde, sirrin muhafazasi için bu sekil ters okuma mutad
kaidedir, diyor Oswald Wirth üstad. Musevi mistik düsüncesi, kabalizm de yalniz
sessiz harfler nazari itibare alinir. Bu suretle önümüzde NK ve ZB kalir. NK
vajen, rahim veya alemlerin yaratici gücü cinsi akti ifade eden ZB ise ilkah
organi fallüse tekabül eder. J ve B bu suretle, kuvvetle tesis, üreme, çogalma,
zürriyetin sembolleridir. Bu sütunlar üzerindeki narlara bu gözle bakarsak daha
çok manalanacaktir. Ayrica loca içindeki semboller arasinda, yalniz üç harf
vardir, (B.J.G) Bu suretle, G. genese, tekvir, yaratilis, generation, dogus,
nesil, anlamlari daha kesinlesmiyor mu?



Bu sütunlar aslinda dis aleme aittirler, mabedin disinda telakki edilmeleri
icapeder. Nitekim bu sütunlara gelinceye kadar, loca içinde olmamiza ragmen
serbest yürürüz ve sadakat durusunda degiliz. Bu sütunlar harici alemle iç
alemimiz arasindaki hududdur.



(Mimar Sinan - 45 S: 59)


I. KRALLAR


BAB: 7


AYET: 15


S: 344


Iki tunç diregi yapti


I. KRALLAR


BAB: 7


AYET: 21


"Ve direkleri mabedin eyvanina dikti ve onun adi YAKİN koydu ve sol
diregi dikti ve adini BOAZ koydu."



Muharref Tevrattan
alinan yukaridaki ayette bahsedilen iki sütun masonlarin temel sembollerinden
birisidir. J ve B (YAKIN ve BOAZ) harfleri masonlarin hedeflerinden olan, kuvvetle
tesis, çogalma ve artma siyasetlerini sembolize etmektedir.



Sitemize içerisinden yer
yer alintilar yaptigimiz, masonlarca yazilmis masonik kitap kapaklari.



Locanin girisinde kullanilan sütunlarin yerleri de
yine Tevrat'in izahina göredir.



Sütunlarin yerleri:


Tevrat'ta Jakin sagda, Boaz da soldadir. Bu tertip geleneksel ve evrensel
sembolizme uygundur.



Ritlerde 1. Nazir, B.·. Sütununun, 2. Nazir J.·. sütununun dibindedir.


Jakin ve Boaz, Netzah ve Hod sefirotlarina tekabül eder. Bu iki sefirot
lesod ile bir gurup teskil ederler. Lesod dogurucu alamet, Tanri'nin bereket
verici gücüdür. Netzah ve Hod merkezi bereket verici güç olan Lesod'da toplanan
dogurucu elemanlari meydana getirirler.



(ÇIRAK, KALFA, USTA) S: 83


"Katedralleri mesela Köln'deki "Mont Cassain'deki manastirlari
iste bu derneklere bagli isçiler insa etmislerdir. Nitekim, Wurtzburg
Katedrali'nin kubbesinde ve (Ölüler odasi) kapisinin önünde bir sütun
basliginda J.. ve öbür sütunda B... yazilidir.



"Operatif masonlar, genellikle dini yapitlarin insaasinda
çalisirlardi. Ortaya koyduklari eseri Kainatin Ulu Mimari'na ithaf ederlerdi.
Fakat onu insanlara teslim ederlerdi. Yapilan eserin hemen her kösesinde ileri
nesillere intikal etmesini arzuladiklari mason ideallerine müteallik isaretleri
görmek mümkündür."



(Mimar Sinan - 10 s 105)


Bu sütunlarin renkleri ise Kabala'dan alinmistir.


Sütunların renkleri:


Sefirot tablosunda, beyaz Aklühikmet, Lütuf ve Zafere, kirmizi Zeka,
Sertlik ve San'a, mavi Taç, Güzellik ve Esas'a, siyah da Krallik'a tekabül
eder.



Bu sekilde, sag tarafta (pozitif) beyaz, sol tarafta (pasif) kirmizi,
ortada mavi (tarafsiz),



Sagdaki sefirotlara yani Jakin'e beyaz renk verilmekte, bu Sütuna atfedilen
günes sembolizmine uyulmus olmaktadir, çünkü günesin isinlari beyazdir.



J.·. Sütunu beyaz, B.·. Sütunu kirmizi olacaktir. Mavi, gögün ve Mabedin,
yildizli kubbenin rengidir.



(ÇIRAK KALFA USTA) (S85)
3. SÜTUN



Locaya girdikten sonra,
giristekilerin disinda 3 sütun da içeride bulunur. Bunlar da yine Kabala
Sefirotlarina göredir.



Aklühikmet, Kuvvet ve Güzellik


Iskoç ritine göre, Üç Sütun, Uzun karenin köselerinde Gönye seklinde
olmalidi: biri, güney-dogu açisinda, digeri güney-bati'da, üçüncü de kuzey
batida. Yalniz bu üç sütunu Mabedin girisindeki iki Sütun ile karistirmamak
lazimdir



Bu üç sütunun adlarinin Kabbal'in üç Sefirotunun adi ile ayni oldugu görülmektedir.
Bilindigi gibi, Ibrani Kabbal'i ilahi tezahürün özel bir ifade seklidir.
Sefirotlaridaki Üç Sütun, Chochmah, Geburah ve Chesed'dir. Dördüncü bir Sütun,
görünenin görünmeyene baglayan Binah (yüksek zeka), maddeden kurtuldugu için,
mevcuttur, fakat ölümlü gözlere gözükmez.



(ÇIRAK KALFA USTA) (S61)


Masonlarin "Mimar
Sinan" dergisinden alinan 3 Sütun resmi.
ÜÇGEN ve GÖZ



"Sembol'e örnek olarak "üçgen", allegori'ye örnek
olarak da "Hiram Efsanesi" gösterilebilir



Üçgen, operatif masonlar tarafindan teslisin sembolü olarak kabul edilmis
ve böylece spekülatif masonluga intikal etmistir."



(Mimar Sinan - 17 S: 47)


Yahudi Kabalasinin
orijinal Fransizca nüshasinda mason amblemi ışıklı üçgen.



Masonlarin en önemli
sembolleri arasinda olan ÜÇGEN ve ÜÇGEN IÇINDE GÖZ yine Kabala kaynaklidir.



ZEKARYA


BAB: 4


AYET: 10


S: 893


Onlar RABBIN gözleridir;
o gözler ki, bütün yeryüzünde gezinmektedirler.



Ileride daha detayli
görülecegi gibi özellikle hakim olduklari ülkelerin idari kuruluslarini
ellerine geçiren Siyonisler veya masonlar, kendi felsefelerini ifade eden
sembolleri o ülkelerin bayraklarinda (eski Dogu Almanya bayragi gibi) iktisadi
kuruluslarin armalarinda v.s. kullanmaktadirlar. ABD Doları'nda da masonik
semboller vardır.



Mason mesrik-i azam
Roger Leray'in



arkasindaki isik sacan
üçgen içinde "Rabbin Gözü" sembolü ve ABD Dolarinda ayni sembol.



Iod, He Vo, He harflerinden mütesekkil Tetragramme, söylenmesi ancak
büyük rahiplerce caiz olan ilahi addir ki, Ibranilerde ancak senede bir agiza
alinir.



Göz, fiziksel planda, Hayat ve Nurun kaynagi görünen Günesi sembolize
eder; ara planda (yildizsal plan) Kelami, Yaratici ilkeyi; ilahi planda da Evrenin
Ulu Mimarini
sembolize eder.



(ÇIRAK KALFA USTA) (S.59)


Masonlar Tevrat'ta bahsi
geçen Hiram Usta'nin kullandigi bütün insaat aletlerini ve malzemelerini
kendilerine temel sembol olarak benimsemislerdir.
GÖNYE ve PERGEL



"90° de açilmis gönye, Sifirda kapanmis pergel, Haraketsizligin
yansimasi.



Mimar Sinan 28-70 1978


Sion yildizi içinde
gönye ve pergel.



Yahudilik ve Masonluğun
iç içe olmalarinin bir baska örnegi. Kaynak:Freemasons Book Sf:96
YILDIZ



"Evvela, 5 kollu yildizi, yani isik saçan yildizi," Pentagrama
dikkat edelim. Doguda yer alan, içinde evrenin ulu mimarinin remzi olan G
harfi ile.



Bu yildiz, YENİLEŞEN İNSANIN SEMBOLÜDÜR.


Mason Dergisi - 37 - 38 S: 41


Yildiz, flamalardan
sirket armalarina kadar son derece yaygin olarak kullanilan bir mason
sembolüdür.



Locada görevlilerin dizilisi


Israildeki arkeolojik
kazilarda bulunan bu bes ve alti köseli yildizlar, yüzyillardan beri Yahudi ve
Masonlarin kullandiklari ortak simgelerdir.



Görevlileri alti uçlu yildiz yani Süleyman'in mührüne ve de bes uçlu
yildiz Isik saçan Yildizin uçlarina yerlestirmek mümkündür. Alti uçlu Yildizda,
Locayi idare eden Üstadi Muhterem ile iki Nazir çikan üçgeni, Locayi organize
eden Hatip, Katip ve Nazirlar inen üçgeni teskil ederler.



(ÇIRAK KALFA USTA) S. 68


AY-GÜNEŞ


Günes - Günes Ilahin gözüdür, her seyi görür. Eski bir inanisa göre dünya
yüzüne inmis ve bir çok seylerle birlikte ekimi ve ekimin özelliklerini
insanlara ögretmistir. Daire, disk, tekerlek ile baglantilidir. Horoz günesin
kusu olarak taninir.



Ay - En önemli semboller arasinda yer alir. AY nebatlarla
baglantilidir, bollugu, nebatatin zenginligini ifade eder."



(Mimar Sinan - 26 S: 55 - 57)
ALTIN - KIRMIZI - LACİVERT - ERGUVANİ RENKLERİ



ÇIKIS


AYET: 2


BAB: 39


S: 95


Ve efodu altin,
lacivert ve erguvani ve kirmizi
ve bükülmüs ince ketenden yapti.



ÇIKIS


AYET: 5


BAB: 28


S: 82


Ve altini ve
laciverdi ve erguvaniyi ve kirmiziyi
ve ince keteni alacaklar.



Masonlarin kullandigi
renklerin kökeni, yukaridaki Tevrat ayetlerinden alinmistir.



Lioness-Lions klüp
armasinda "sion yilani" na benzetilmis "L" harfi.



"Rotary Amblemi KOYU MAVI RENK VE ALTIN YALDIZLA çizilmis (24)
disli bir çarktir."



Rotary Dergisi Sayi: 1, Sh: 5


Mason localarinin
tavanlari da LACIVERT zemin üzerine altin sarisi yildizlarla donatilmistir.



ASLAN





MIKA


BAB: 5


AYET: 8


S: 878


Ve Yakubun artakalani milletleri arasinda; çok kavmlar ortasinda, orman hayvanlari
arasinda aslan gibi, koyun sürüleri arasinda genç aslan gibi olacak; o aslan
ki; eger geçerse çigner ve parçalar, ve kurtaran olmaz. Elin seni
sikistiranlarin üzerine yükselsin, ve bütün düsmanlarin kesilip atilsinlar.



SAYILAR


BAB: 23


AYET: 24


Iste kavm disi aslan gibi
kalkiyor. Ve kendisini aslan gibi kaldiriyor.



I. KRALLAR


BAB: 7


AYET: 36


S: 344


Ve herbirinin
genisligine göre kollarina düz yerlerine, ve yan levhalarina, kerubiler, aslanlar
ve hurma agaçlari, ve çepçevre çelenkler oydu.



Israil Devletinin
sembolü, Aslan ve tevrat kaynakli simgelerden zeytin dallari.



Belçika'da Büyük Mason
Locasinin Aslan amblemli armas



Siyonist kongresinin
amblemi Siyon yildizi içinde yahudiyi simgeleyen ayakta aslan.



Muharref Tevrat'ta ASLAN
sembolü Yahudi kavminin simgesi olarak belirtilmistir. Yeni kurulan genç Israil
devletinin amblemi de olan Aslandir. Ayetlerde belirtildigi gibi bu aslan,
kavimleri parçalamak için saha kalkmis bir aslandir ve bir çok ambleme bu
sekilde islenmistir.
ALTIN ÇINGIRAK



ÇIKIS


BAB: 28


AYET: 34


bir altin çingirak ve bir nar, bir altin çingirak ve
bir nar olmak üzre çepçevre entarinin üzerinde, etekleri etrafinda da olacak,



1. KRALLAR


BAB: 7


AYET: 15


Direkleri böyle yapti;
ve direklerin üstündeki basliklari örtmek için bir ag isi üzerinde çepeçevre iki
sira narlar
yapti, onbir baslik için de böyle yapti, 19 ve, eyvanda olan
direklerin üstündeki basliklar zambak isi idi, dört arsin



Lions ve Rotary
amblemlerindeki Tevrat kaynakli tokmak ve altin çingirak armasi.



Narlar, Zambaklar


Çirak derecesi Tablosunda genellikle iki Sütunun üstünde yari açilmis üç
Nar bulunur.



Masonlukta, nar taneleri, müsterek bir ideal için birlesmis Masonlari
sembolize eder. Nar, Masonlarin esaslari itibariyle kötü bir dünyadan
geldikleri fakat üstün bir hale yükselmekte olduklarina isaret eder.



Zambak, genel olarak, bülug ve nesillerin sembolü olarak görülmüstür. Masonlukta,
zambak, saf ve bereket verici alevdir.



ÇIRAK KALFA USTA S. 84
TOKMAK ve ÇEKIÇ
Mason sembolleri arasinda gördügümüz TOKMAK, Muharref Tevrat'ta da geçmektedir.



HAKIMLER


BAB: 5


AYET: 26


"Ve sag elini
isçilerin tokmağına saldi; ve tokmakla Sisera'yi vurdu, basini ezdi. Ve
kirip sakaklarindan deldi, geçirdi.



Soldaki resimde ilk
Mason Üstadi olarak kabul edilen Hiram Usta'nin elinde mason tokmagi olan
heykeli görülüyor. (Hiram Usta'nin bu heykeli diger Masonik sembollerle
beraber, Mason Mithat Pasa'nin kurdugu, o tarihlerde insaa edilen Karaköy
Ziraat Bankasi'nda bulunmaktadir.) Sağda ise, ABD'nin ilk Cumhurbaskani Mason
George Washington'un masonik kiyafeti ve elinde tokmagi ile heykeli.



Ayni sembolü Lions
Kulubün baskanlik armasinda ve Komünist Dogu-Almanya bayraginda da diger mason
simgeleri çelenk ve gönye ile beraber görüyoruz.
TAÇ



ZEKARYA


BAB: 6


AYET: 11


S: 894


Ve onlardan gümüs ve
altin al, ve taçlar yap.



Önemli amblemlerden Taç, tevrattan kaynaklanmaktadir.


KARTAL


YEREMYA


BAB: 49


AYET: 22 S.774


Iste, kartal gibi
yüksek uçacak, ve Bostraya karsi kanatlarini gerecek



33. derecenin sembolü,


Tevrat kaynakli ve gene
Yahudi kavminin remzi olan kartal ayni zamanda birçok devletin bayraginda ve
mimari yapilarda kullanilan önemli bir masonik simgedir.
YILAN



SAYILAR


BAB: 21


AYET: 9


Ve Rab Musaya dedi:
Kendine yikici bir yilan yap, ve onu bir sirik üzerine koy, ve vaki
olacak ki, her isirilan ona bakinca yasiyacaktir. 9 Ve Musa tunçtan bir yilan
yapti.



"Yilan" bir çok zaman iki yilan birbirine sarilmis sekilde
resim edilmektedir, bu sekil hayati, çiftlesmeyi ifade eder.



MIMAR SINAN Sayi: 26 S.57
12ve 7 SAYILARI



ÇIKIS


BAB: 24


AYET: 4


Rabbin söyledigi bütün
sözleri yapacagiz. 4 Ve Musa Rabbin bütün sözlerini yazdi, ve sabahleyin erken
kalkip dagin eteginde bir mezbah, ve Israilin on iki siptina göre on iki
sütun kurdu.
Ve on iki arsinlik bir ip her bir diregin çevresini sarardi.



12 sayisi yahudilerde
oldugu gibi, masonlar için de kutsal bir sayidir. Ve bu sayi dünya masonlari
için uluslararasi bir nitelik tasimaktadir.



"Misirlilarin dehlizlerinde (labyrinthe) 12 saray Günesin 12
evini remzediyordu. Heliopolis veya Günes sehrinde burçlar ve elemanlarin
(su-ates- toprak-hava) sembolleri ile süslü 12 sütun bulunmustur. Hz. İsa 'nin
12 havaryunu (âpôtres), Jacob'un 12 oglu, 12 Yahudi asireti, Bektasilerin 12
terkli Hüseyni taçlari, 12 kordonlu kanberiyeleri (Hz. Davut'un sapani), v.s.



7 rakamina gelince, Yahudilerin 7 kollu samdanlari, Havra'nin 7 basamagi, Mithra
mabedinin 7 kapisi Babil kulesinin 7 kati Yahudilerde 7 yillik ziraat
devreleri,



Mimar Sinan - 11-12


S: 10


Masonlukta Sütun basliklarini yedi sira zincir çevreler.


S.85


Süleyman Mabedi yedi senede insa edilmistir. Yedi, teksirin
bütünlügüne varmis Usta Mason'un sembolik yasidir.



S.81
7 SAMDAN



Samdanlar, Mason Mabedindeki kutsal atestir. Mabet, sembolik olarak,
alevlerle aydinlatilmalidir. Usta derecesinde yedi samdan bulunmasi
sarttir.



ÇIRAK KALFA USTA S. 70


"Onlari ittihad kemeri önüne götürünüz. Yedikollu samdan onlari
tenvir edecektir".



(Eski ve kabul edilmis Iskoç Riti IV.cü Derece Çalisma Rehberi, 1958
Istanbul)



ÇIKIS BAB 25 AYET 40


Ve onun kandillerini
yedi tane yapacaksin



ayetinde de görülen -7
kollu samdan-, masonlarin önemli sembolleri arasindadir. (Mesela; Mühim bir
parti veya davette, masalarin üzerine konulmus olan 7 kollu samdanlar, bir çok
kisi için estetik bir görüntüden öteye gitmezken, bu toplantiya istirak etmis
masonlar için, oradaki mason hakimiyetini gizlice vurgulayan bir mesaj
niteligini tasiyabilmektedir.)
ANAHTAR



Masonlukta her görevlinin bilr alameti
bulunur ve bu alametler görevlilerin atkilarina takilir. Bunlara mücevher
denir. Hazine Emini'nin alameti çapraz iki anahtardir.

(ÇIRAK-KALFA-USTA Sf. 74)



AKASYA ve ÇELENK


Türkiye Masonlari nin
armasi. Çelenk - Pergel - Gönye - Yildiz - Ay



Israilin Tevrata göre
hazirlanmis devlet amblemi



Bir Mason dergisinden
Akasya dali - Gönye - Pergel - Sakül



Tevrat'ta diger
ayetlerde, akasya agacindan yapilan çelenklerden de bahsedilmektedir. Birçok
mimari yapida, genelde çesitli ülke paralarinda ve armalarinda firma
amblemlerinde akasya agaci ve çelenkleri masonik sembol olarak kullanilmaktadir



ÇIKIS


BAB: 25


AYET: 10


Ve akasya agacindan bir
sandik yapacaklar;



Hiram, efsanede, öldürücü darbeyi yedikten sonra düser. Masonik ritüelde,
Aday, iste o zaman, tabuta yatirilir, üzerine siyah bir örtü, bunun üzerine de
bir akasya dali konur.






(ÇIRAK-KALFA-USTA Sf. 104)
IŞIK SAÇAN KILIÇ






TEKVİN


BAB: 3


AYET: 24 S.3


Ve Rab Allah hayat
agacinin yolunu korumak için, Aden Bahçesi'nin sarkina kerubileri ve her tarafa
dönen kilicin alevini koydu.



Yukaridaki Muharref
Tevrat ayetinde geçen isik-alev saçan kiliç, bütün sembollerini Muharref
Tevrat'tan alan masonlar tarafindan teksir törenlerinde kullanilmaktadir.



Masonluktaki "Isik Saçan Kiliç", koruyucu meleklerin bu
kilicinin bir temsilidir; iste bunun için alevin dalgali ve titrek hareketini
göstermek üzere kilicin namlusu dalgali bir biçimdedir.



Masonik törende, Isik Saçan Kiliç, Adayin takdisinde kullanilir.


Çogunlukla, Üstadi Muhterem, sol elinde tuttugu kilicin namlusunu Adayin
basinin üstüne uzatir ve namlusunun üstüne çekiçle üç kere vurur. Bazen de,
Üstadi Muhterem, kilici önce Adayin basina, sonra sol omuzuna, daha sonra da
sag omuzuna koyar ve her seferinde de çekiçle bir darbe vurur. Bu ikinci halde,
Keter (Taç), Binah (Zeka), Hokmah (Aklühikmet) sefirotik üçlüsüne uyulmaktadir.



(ÇIRAK-KALFA-USTA Sf. 41)
HOROZ



Günes- Günes ilahin gözüdür, her seyi görür Daire disk, tekerlek ile
baglantilidir. Horoz günesin kusu olarak taninir.



MIMAR SINAN-26-57


Nitekim Masonlukta
tefekkür hücresi bahsinde de görecegimiz horoz sembolünü ülke armalarindan
sirket amblemlerine ve parti sembollerine kadar bir çok yerde görebilmekteyiz.
- Yahudi dini kurallarina göre kurban edilen hayvan olan Horoz, önemli bir
mason sembolüdür.
 
Üst