selamunaleykum,
değerli abilerim dostlarım arkadaşlarım, öncelikle şu hususu dile getireyim, forum sitemiz hernekadar dini konular üzerine dayalı bir site olmasada sitemiz içerisinde dini konular bölümü vardır.
bu sebeple kimse kimseye burada dini konular tartışılamaz diyemez, sanırım bu konuda hem fikiriz.
bunun akabinde halukgta bey sizdende ricam forumun gercek amacının dışına çıkmasına sebep olmayın. açmış oldugunuz konular yıllardır insanların şeyhlerınden tarıkatlarından görmüş oldukları konulara ve yaptırımlara aykırı oldugundan bu duvarları yıkmanız oldukca zor. biz atalarımızdan ne gördüysek onu biliriz biz atalarımız dini üzerine yaşarız mantığı hasıl olmus ve bunu yıkmak kolay degıl. haa bunu yıkmanın doğru oldugunuda söylemiyorum, siz ben doğruyum diyorsunuz burdaki arkadaşlarda ben doğruıyum dıyorlar, peki hakemlik yapabilecek düzeyde ilim sahibi varmı desenız belkıde yoktur.
herzaman şu çizgide gittim, doğru davranış doğru sonuca götürür, düzgün davranış düzgün insana götürür. bu vatandaş hakkında konulara müdahil oldugum surece dışlamak yerıne kovmak yerıne hor görmek yerine sen yanlışsın ben dogruyum demek yerıne, yazdıgı cizdiği konuları kendi bildikleriniz ile çürütün dedim, madem siz doğrusunuz ona doğruyu anlatın dedim. ben anlatıyorum adam anlamıyor ! anlamazsa anlamasın, sonradan okuyan insanlar kendi fikri kendi ilmine göre hayatını sürdürür.
bu vatandaş belli bir saygının dışına çıkmamış, belliki yaşıda var, arkadaş diyorum ama, belkıde babam yaşında emekli oldugunu söyluyor. kiminiz rencide edici yorumlar yazıyor kiminiz sen kimsin ki gibi yorumlar yazıyor vs.. vs.. sonuç olarak iş yine Kuran'a dayanıyormu ?
Asr Suresi
1, 2, 3. Asra yemin ederim ki insan gerçekten ziyan içindedir. Bundan ancak iman edip iyi ameller işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabrı tavsiye edenler müstesnadır.
şimdi bizler bu vatandaşa bu ayete uyarakmı davrandık yoksa bu ayeti görmezdenmi geldik.
hepimiz insanları silmeye hazır duruma gelmişiz, kendi biliğimizin dışında bir konu ile karşılaşınca direk itiraz direk olumsuz yaklaşım direk red etme durumuna girmişiz. bu hepimizin yaptıgı birşey, o bu şu degıl. örnek vermek gerekirse, bugün bir kimse bir tarikata dahil olsa, ve o tarikatta bu kişiye bugun çekeceğin zikir sayısı 10 bin dese, bu 10 bin zikrin akabinde 100 rekat namaz kıl her rekatta 10 larca ayatel kursü ihlası serifler oku dese, ve bu kişi bunu sadece oradaki tarikat temsilcisi kişi bunu istedi diye yapsa, bu kişinin sonu nedir ? bu ona zormu gelir kolaymı ? bu yapacağı şeyler hangi temele dayalı ? bunları kime sorabilir ? aynı tarikattan birine sorsa sen devam et diyecek, dışardan birine sorsa kafayı yakarsın diyecek.
-kim ALLAH a ve resulüne inanmazsa bilsinki biz kafirler için alevli bir ateş hazırlamışızdır.
-o hevadan( boş şeyler) konuşmaz.onun konuştuğu kendisine vahyedilen vahiyden başka bir şey değildir.
-ALLAH VE RESULÜ bir meselede hükmünü verdiği zaman,bir mümin erkeğin yahut bir mümin kadının artık işlerinde başka bir yol seçme hakları yoktur. kim ALLAH a ve resulüne isyan ederse,apaçık bir sapıklığa düşmüştür.
burada 3 ayet var, ve bu 3 ayete yorum getirin deseler, benim yorumumu yazayım.
kim ALLAH a ve resulüne inanmazsa bilsinki biz kafirler için alevli bir ateş hazırlamışızdır.
kim Allah ve resulune ınanmazsa demek bana göre burda Allah kendinden bahsediyor, ben resule ahiy ettim oda size bildirdi, siz onu dinlerseniz beni dinlemiş gibi olursunuz, çünkü o benim dediğimi size anlattı, onun anlattıgına tamam kabul ettım dersenız, benim yani Allah ın dedıgını kabul etmıs olursunuz manasını yakaladım ben. aksini idda edersek ortaya şu cıkıyor, Allah ve resulune ınanmazsanız !! biz ikimizde İlahız (haşa) ikimizede uyacaksınız durumu çıkar, ama Allah ne diyor, Allah tan başka ilah yoktur...
-o hevadan( boş şeyler) konuşmaz.onun konuştuğu kendisine vahyedilen vahiyden başka bir şey değildir.
bu ayette ise açık ve tartışmaya mahal bile vermeyecek açıklıkta ifade var (kırmızı), yani okudugumuz hadisleri kabul etmek zorundayız mutlak görevimiz bu dersek, hadisleri ayet yerine koymuş oluyoruz,bunu demiş oluyoruz.( hee şunuda belirtmeden gecmeyeyım, bir çok hadis zaten ayetler ile örtüşüyor, ki bu konuları acan vatandaşda bunu diyor, Kuran'ı oku, hadisleri okdugunda kurana ters geliyorsa tatbik etme diyor, ben bunu yanlış anladıysam bu arkadaşı uzaklaştıralım...)
ALLAH VE RESULÜ bir meselede hükmünü verdiği zaman,bir mümin erkeğin yahut bir mümin kadının artık işlerinde başka bir yol seçme hakları yoktur. kim ALLAH a ve resulüne isyan ederse,apaçık bir sapıklığa düşmüştür.
bu ayetten peygamberımıze de oda Allah gibi manası cıkartabilirmiyiz ? Allah da aynı Peygamberde aynı diyebilirmiyiz ? bence diyemeyiz, çünkü Allah 1 dir ortağı ve eşi yoktur. Allah ve resulu bir meselede hükmü verdi ise... yani Allah bir konuda hükmünü verdi resulude bunu bize tebliğ etti ise biz ona uyarız, çünkü resul bize Allahtan geleni bildirdi, biz Allahı görmedğimiz duymadıgımız için biz resulun dedıgını kabul ettık duyduk anladık, ama Allah ın emrini kabul ettik. resule dinleyerek Allahı dinlemiş olduk.
şimdi bozkurt sen ne ayaksın, biz seni böyle bilmiyorduk, sen neler yazıyorsun, sen resmen bu adama destek oluyorsun, sen bu adamı tanıyor buna müsade ediyorsun diyecek arkadaşlarım çıkabilir.yazdıklarımdan bu ortaya çıkıyor olabilir.
Lakin Allah azze ve celle şahidimdir ne bu vatandaşı tanırım nede hadisleri inkar ederim.
mısır el esser de öğretim görevlisi Abdullah el konevi adlı hadis hafızından ders almış biriyim (kibirden ve riyadan Allaha sığınırım ), lakin o hocamda aynı şeyi derdi, Önce Kuran Önce Kuran, kuranda bulamadıgını hadislerde bulursun derdi, ve şunuda eklerdi, kuranda bulamadıgını hadislerdede bulamazsın derdi.
şu hadis ile yazıma son vermek isterim ...
Cündeb (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
“Bir adam; Vallahi Allah falanı bağışlamaz dedi. Kuşkusuz ki Allah-u Teâlâ şöyle buyurdu:
−Benim adıma falanı bağışlamayacağıma yemin eden de kimmiş?! Kuşkusuz ki Ben onu bağışladım ve senin amelini de iptal ettim!”
Müslim 2621/137
selametle inş