Ustalarım merhaba,
Konuyu okuyorum amma hiçbir bilgim olmadığından hiçbirşey anlamıyorum doğal olarak.
Hani genel bir kaide var:
Sen ne kadar anlatırsan anlat, karşındaki anladığı kadarını alır.
Yine baika bir kaidemiz daha var;
Kişiye anlayacağı şekilde anlat.
Uygun görürseniz bir sorum olacak...
Elinizde laptop yada pc var.
Bunda bazı programlar yüklü.
Size bir koordinat geliyor.
Siz bu noktada laptopunuzda yüklü programlarda bazı işlemler yapıyorsunuz.
Bu işlem sonunda;
Burada bir oda var,
Yada burada oda var içinde de metal var, diyorsunuz.
Sorum şu:
Bu programlar hangi mantıkla çalışıp orada oda olduğunu yada metal olduğunu gösterebiliyor..?
Neticede YERİN ALTINA BAKIP YERİN ALTINDAKİ boşluğu yada metali konuşuyoruz.
İşte burada benim kafam basmıyor
(
Toprağın altındaki anamoli 500 km uzaktaki pc ile nasıl tespit olunuyor?
Bunun mantığını benim anlayacağım tarzda 3-5 cümle ile izah edene müteşekkir olurum.
Bu arada şunu da ifade edeyim;
Uydu ile bakıp bana gönderilen koordinatta mezarları tespit etmiş birisiyim.
Bu işin mantaliesini öğrenmek istiyorum.
Şimdiden teşekkür ederim.
Hepinize başarılar dilerim.
Oncelikle Hosgeldin Bulursamkader ustam . Bu isin mantigini senin kolay bir sekilde anlayabilecegin sekilde anlaticam .
1. Dagda bir yere bakicaz bu bakacagimiz yerde oda var icinde hediyeler var vs.
2. Diyelim 2.5 donum icinde oda var ama tam yerini bilmiyoruz ama bu 2.5 donum icinde yerini tespit etmeye bulmaya calisicaz.
3. Bu 2.5 donumun egimini yukseltisini Cikarmamiz gerekiyor . Egim dedigimiz ise mesala o 2.5 donum arazini icinde yuksek olan yerler dusuk egim . Mesala 2.5 donum icinde 7 metre genisliginde ufak bir mini tepecik var bu mini tepecik o bakacagimiz alan 2.5 donum icinde en yuksek o mini tepecik yuksekligi ise 10 metre diyelim.
Ve bu 2.5 donum alan icinde en yuksek ve yuksekten daha dusuk yerlerin egimini . Ucretsiz sitelerden Z degerini x y olusturdukdan sonra Z degerini egimini yukseltisini indiriyoruz. İndirdigimi bu Z yukselti . Deniz seviyesibe gore.
. Yani denizin kumsal ve toprakla bulustugu yer ..0.. sifir noktasi oluyor . Bu sifir noktasi ile bakacagimiz 2.5 donum arasindaki farkin yukseltisini aliyoruz .
.
Daha kolay anlaticaktim yine daldim gidiyorum ustam ))))).
. Ve aldigimi bu yukseltiyi Surfer programiyla aciyoruz 3 d seklinde aciyoruz ve bakiyoruz araziye uyuyormu altina ustune bakiyoruz . Goruyoruz gozumuzle.gordugumuz ile ayni surasi yuksekti surasi alcakti vs.
.
Surferle 3 d seklinde arazimiz dogruya yakin bir sekilde egimini almis olduk fotografini cekmis olduk . İste bu bizim.
.
. İlk katmanimizi olusturduk yani arazinin egimi gozumuzle gordugumuz egimi 3d seklinde aldik bu 1. Katman oldu.
.
2. İkinci katmana inmek icin Surferin ayarlarini kullanicaz. Diyelim o 2.5 donum araziye Asansor yaptik orta bir yerine )))) ve ustam sen ve ben asansore bindik.)))
Ve asansorumuz arazinin yuzeyinde ve zemine inmek icin dugmeye basiyorsun .
2.ci katman inmek icin eksi 4 metreye inmek icin 4 basiyorsun )))))
.
Surferi actik grid data Median z dugmesine basiyoruz derine inmek icin ))) vs ok tusuna basiyoruz .
.
Karsimiza Calcalus tuslari secenekleri geliyor . Calcalus diyorki zemine inmek seceneklerini kullanin.
Secenekler arasibda First derivate var bu tusa basiyorsun ve asansor icinde bizi yeraltina örnek eksi 4 metreye indiyor .
Sonra indik eksi 4
metreye asansorle.
Ve eksi 4 metreye inerken First derivate ilk aldigimiz arazinin egiminin icine 0.49272828. .. 0372628828 reng kodlarini atiyor yapay zekasini uyguluyor vs.
.
Sonra asanossorle eksi zemine inerken karsimiza calcalus lapcain secenegi tusu cikiyor . Diyorki zemin kati eksi le 3 katmanini 3 d yi olustur diyor ve lapcain tusuna bastiktan sonra . İlk iki katmani olusturduktan sonra aralar ornek eksi. -1.23838383. -2.393839393 . -5.7303039.
-8.93837383. 0.393848383 gibi
Bu sekilde aralari dolduruyor 3 katmani olusturuyor.
1. Ci katman arazinin ilk yukseltisi.
2.ci ve 3.cu katmani yapay zekasi ile Surfer doldurruyor .
.
Katmanlarimi olusturukdan sinra Median Differ ile rows cols Number passes ile.
Bu katmanlar arasinda anomilani odayi mezari ketali bulmaya calisiyoruz.
Herseyi Surfer programi yapiyor sonra kullanicinin deneyimi tecrubesibe gore noktalar bulunmaya calisyor.
.
Kisaca soyle . İlk katman arazinin egimi verecegi rakamsal verileri. Yani reng kodlar .
Esas islem Surfer programidir yazilimidir.
Derine zemine inmek icin Surfer olmassa olmaz.
Katmanlari kendi yapay zekasina gore atar reng atar kodlar atar Yeraltini reng kodlariyla belirlemeye calisir.
İlk katman arazinin yuksekligini benzetip Surfer programina atip islemek.
.
Kapanan sitede soylemistim yazilim Ölüyü diriltir diye iste buda oyle bir sey.
Karanligi delen Arazinin egimi ve Surfer programidir. Surfer programi oyle hafife almasin kimse o olmassa hic bir sey yapamyiz. İnsallah anlamisindir . Tskler )))))