Talak Nevileri İle Alakalı Konular | Define işaretleri ve anlamları

Talak Nevileri İle Alakalı Konular

BoZKurT

"R@m@z@n"
Forum Düzeni
Katılım
22 Mart 2012
Mesajlar
9,488
Beğeni
16,895
Puanları
113
Konum
İstanbul
Rıc’î Talak

(4) Ömer (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Hafsa (Radiyallahu Anha)’yı Rıc’î Talak ile boşadı sonra ona döndü.”
İbni Mace (2016) Ebu Davud (2283) Nesei (3543) Albani (2077-İrva) (2007-Sahiha)
(5) Bâin Talak

(5) Aişe (Radiyallahu Anha) şöyle haber verdi:
“Rifâa el-Kurazi karısını elbette talakı ile boşadı. Kadın ondan sonra Abdurrahman bin Zübeyr el-Kurazi ile evlendi. Bir müddet sonra kadın Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e geldi ve:
−Ya Rasulallah, bu kadın Rifâa’nın yanında onun nikahlısı idi. Rifâa onu üç talakın sonuncusu ile boşadı. Rifâa’dan sonra bu kadınla Abdurrahman bin Zübeyr evlendi. Fakat ya Rasulallah, vallahi Abdurrahman’ın beraberindeki şey ancak şu saçak gibidir dedi ve kadın cilbabından sarkan bir saçağı eline alıp gösterdi. Ravi dedi ki:
−Bu sırada Ebu Bekir (Radiyallahu Anh) Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yanında oturuyordu, Halid bin Saîd (Radiyallahu Anh)’de hücrenin kapısında kendisinin içeriye girmesine izin verilmesi için bekliyordu. Kadının bu sözlerini işitince Halid (Radiyallahu Anh) dışardan:
−Ya Eba Bekir, ya Eba Bekir, şu kadını Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yanında apaçık söylediği o sözlerden men etmeyecek misin? diye seslenmeye başladı. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) tebessüm etmenin dışında bir şey yapmadı. Sonra kadına:
−‘Her halde Rifâa’ya dönmek istiyorsun. Fakat sen ikinci kocan Abdurrahman’ın balçığından tadıncaya ve o da senin balçığından tadıncaya kadar bu dönüş olmaz’ buyurdu.
Elbette: Talakı, bain talakın diğer bir adıdır, aynı manaya gelir. Bu talak kişinin eşine bir daha dönme imkanı olmayan talaktır.
Buhari (6062) Müslim (1433/111) Nesei (6/93) Tirmizi (1118) Darimi (2/161-162) İbni Mace (1932) İbnu’l-Carud (683) Begavi (2361) Ahmed (6/34-37-38-226-229) Albani (1887-İrva)
(6) Meşru Olan Talak Adedi

(6) Allah-u teala şöyle buyuruyor:
“Talak iki defadır. (Bundan sonra kadını) ya iyilikle tutmak, ya da güzelce salıvermek gerekir...”
Bakara: 229
(7) İbni Abbas (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in zamanında, Ebu Bekir (Radiyallahu Anh)’ın hilafetinde ve Ömer (Radiyallahu Anh)’ın hilafetinin ilk iki senesinde üç talak bir talak sayılırdı. Ömer bin el-Hattab (Radiyallahu Anh):
−İnsanlar kendileri için teenni olan bir işte acele etmek istiyorlar. Keşke istedikleri şeyi onların aleyhine olarak imza etsek dedi ve onu yani onların acele ettikleri şeyi insanlar aleyhine imza etti.”
Müslim (1472/15) Darekutni (4/46/137) Hakim (2793) Beyhaki (14972)
(8) İbni Abbas (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Bir kimse karısını boşadığında üç veya daha fazla talakla boşamış olsa bile onun için karısına dönüş hakkı vardı. Bu nesh edildi ve Allah:
“Talak iki defadır. (Bundan sonra kadını) ya iyilikle tutmak, ya da güzelce salıvermek gerekir...” Bakara: 229 ayetini indirdi.”
Ebu Davud (2195) Nesei (3556) Hakim (2/205) İbni Cerir (2/276) Beyhaki (7/337) Albani (2080-İrva)
(7) Kadını Tuhur Halinde Boşamak Sünnet Olan Talaktır

(9) Abdullah bin Mes’ud (Radiyallahu Anh) sünnete uygun talak hakkında şöyle dedi:
“Sünnete uygun talak kişi kadını her tuhur döneminde cima etmeksizin bir talak vererek boşar. Kadın üçüncü tuhura erince kocası onu son defa boşar.”
İbni Mace (2021) Nesei (3394) İbni Ebi Şeybe (4/3/1) Albani (2051-İrva)
(10) Abdullah bin Mes’ud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Herkim Allah’ın emrettiği gibi, sünnete göre boşamak isterse, o kimse kadın hayız olup sonra tuhura erinceye kadar onu gözetleyip beklesin. Yani ona yaklaşmasın. Sonra kadın tuhura erince onu temiz olarak cima etmeden boşasın. İki tane adamı da şahit yapsın. Sonra tekrar hayız olup sonra tuhura erinceye kadar onu gözetleyip beklesin. Bundan sonra o kişi dilerse karısına döner, dilerse bu şekilde karısını boşar.”
Beyhaki (7/332) Albani (2051-İrva)
(8) Talak ve Rucuda Şahit Tutmak

(11) Mutarrif bin Abdullah şöyle dedi:
“İmran bin Husayn (Radiyallahu Anh), bir kimse karısını boşar sonra ona döner ve cima ederse; karısını boşarken ve ona dönerken şahit tutmaz ise böyle bir kimsenin hükmü nedir diye soruldu. İmran (Radiyallahu Anh):
−Sünnete uymayan bir şekilde boşadın, sünnete uymayan bir şekilde döndün. Karını boşarken, ona dönerken şahit tut ve bir daha bu fiile dönme dedi.”
Ebu Davud (2186) İbni Mace (2025) İbni Ebi Şeybe (4/10/11) Albani (2078-İrva)
(12) Abdullah bin Mes’ud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Herkim Allah’ın emrettiği gibi, sünnete göre boşamak isterse, o kimse kadın hayız olup sonra tuhura erinceye kadar onu gözetleyip beklesin. Sonra kadın tuhura erince onu temiz olarak cima etmeden boşasın. İki tane adamı da şahit yapsın.”
Beyhaki (7/332) Albani (2051-İrva)
(9) Kişinin Aracıyla Talak Yapması Caizdir

(13) Ubeydullah bin Abdullah bin Utbe (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Ebu Amr bin Hafs bin Mugire, Ali bin Ebi Talib (Radiyallahu Anh) ile beraber Yemen’e gitmek üzere yola çıktı. Karısı Fatıma binti Kays (Radiyallahu Anha)’ya vekili ile haber gönderip kadının talakından baki kalan bir talakı da kullanarak onu boşadığını bildirdi. Haris bin Hişam ile Ayyaş Ebi Rebîa’ya kadının nafakası ile emrini verdi.”
Müslim (1480/41)
 
Üst