Yılan snake sembol | Define işaretleri ve anlamları

Yılan snake sembol

cantar

Vip Üye
Katılım
27 Ağustos 2012
Mesajlar
8,795
Beğeni
11,115
Puanları
113
YILAN deri değiştirme derilerin dökülmesi yeniden doğuş Yılanın görüntüsü antik dünyada muazzam anlamlıydı.
Yakın Doğu Toplumları ve kutsal anda yılanlar için iki derece sembolik roller atfedilir.
Bir rol olarak onları tanrının, yaratıcı güçlerini ve şifa temsil alarak göklere yılanlar bağlanır.
Diğer yeraltı ile bağlantılı ve kötülük, zarar, ve yıkıcı etkileri ile ilişkilidir. Modern zamanlarda yaşayan bizler aslında, bu ikiliği kendi gün devam, çünkü bu çift sembolü takdir etmemizde hiçbir zorluk yok.
Itibarsız bir kişinin eylemleri, özellikle ihaneti bazen yılan gibi olarak anılacaktır şifa hekimin yılan sembolü olan caduceus görünür "bir yılan."

İsrail'in kutsal yazıları Antik Yakın Doğu'nun çeşitli halkları arasında var yılan sembolizmi konusunda aynı ikiliği de Yehova antlaşma insanların dini manzara ayrılmaz bir parçası olduğunu ortaya koymaktadır.
Mesih ve Şeytan: Mormon İncil ve Kitap hem Metinler tanımlamak ve bize yılan çift görüntü tarafından temsil edilen iki özel varlıklar için uygun bir isim-başlıkları eklemenize izin verir. ;,
Ikincisi eski yılan Bereketli Hilal mitler ve Akdeniz tabanlı kültürler olduğu önermesini incelemek ilk yılan sembolizmi ikili doğasını göstermektedir: nonbiblical Akdeniz ve hem de kitap olarak Mezopotamya kültür delilleri incelemeden, ben üç şey yapmak umut ilahi gerçeği, yani başında gerçek Mesih meşru yılanın görüntüsü ile temsil, ancak sembolü özlü sahte mesih, Şeytan tarafından gasp ve sapkın olduğunu edildi gelen yankıları, üçüncü ve keşfetmek Kitap olsun veya olmasın Mormon yılan sembolizmi ikili doğası ile ilgili İncil ve Yakın Doğu kültür ortamına uyuyor.

Mısır Kanıt

Ikili, kutupsal sembolü olarak yılan, tarihin en eski dönemlerinde medeniyetin beşiği olan mısır da ortaya çıktı.
Eski Mısırlılar arasında Serpent sembolizmi diğer bir yandan nefret ibadet arasındaki en göze batan kontrast gösterir.

Mısır'da yılan chthonic hayvan (Yeryüzü ve Yeraltı tanrıları bir dizi birini temsil eden bir yaratık) ve şekillenme hayat veren güçler.
[1] hayat veren atfetmek yılanlar yetkileri kısmen ortaya çıkmış olabilir aynı süreci sürekli olarak "yeni bir beden" teşhir derileri değiştiren yılan Böylece, tanrı Atum biçimlerinden biri, ilkel bir yaratıcısı tanrı olduğuna inanılıyor sezon sonra sezon yaşamaya devam yılan veya yılan oldu.
Osiris, netherworld Mısır tanrısı ile ve nihai kararın büyüleyici bir diyalogu,

[2] Atum o bir yılan veya yılan şeklinde geri oluşturulan ve kendi reversiyon dünyanın yıkımı ölümü öngörüyor.

[3] Henri Frankfort gibi "her şey zamanın sonunda imha edildiğinde ilkel yılan ... hayatta" diyor.

[4] Böylece yılanın güçlü ve sürekli yaratma ve eski Mısır ethos ebedi varlığı ile ilişkili bulunmuştur.
Mısırlılar yetiştirme yılanın görüntüsü ile yaşamın kendisi tasvir ve kuyruğunu ısıran bir yılan için ortak bir Mısırlı amblemi oldu "sonsuzluk."

Piramit yazıtlarında bahsedilen diğer ilkel tanrı Amun, kimin iki birincil gösterimleri yapıldı biridir Kematef adlı yılan (anlamı "Kim ki zaman tamamladı").

[5] Onbirinci Hanedanı (Mısır Orta Krallık) sonra, bu Amun Teb sermaye tanrısı olarak ortaya çıktı ve sonunda Amun-Re, Yeni Krallık (c. 1550-1090 M.Ö.) en yüce devlet tanrısı olarak bilinir hale getirilmesini güneş tanrısı ile birleşti.
Karnak azından Amun-Re ve onun ilahi yoldaş, tanrıça Mut, Khons adında bir oğlan doğurdu inanılıyordu.
Mut da bir yılan olarak sembolize edilir ve "şaşaalı yılan Mut."

[6] Böylece ilahi üçlü ya da aile, Mısır dünya görüşüne göre tanrılar ve insanlar arasında sosyal organizasyonun önde gelen birimin görüntü bağlanmıştır denir yılan.

Doğum arasındaki yakın bağları, tanrılar, yeniden doğuş ve yılanın görüntünün iyilik Yeni Krallık sonuna onu erken tarihsel dönemleri her döneminde Mısır aşağı aşılamıştır.
Mısır hasat ve üzüm şarap içine bastırıldığında, bir sunan bir yılan ya da bir yılanın başını bir kadın ya olarak tasvir hasat tanrıçası Thermuthis, yapıldı.
[7] Geb, toprak tanrı ve "baba tanrıların, yılan babası "olarak adlandırılır" "topraktan yerden çıkmaktadır.
8] Bu yılan o sonsuz yaşam arayışı ile Mısır obsesyon, verilen, ayrıca önemli" ölümden sonra yaşam sembolü oldu "(hatta diriliş) eski Mısırlılar arasında. [9] Ölü (bazen daha hassas başlığı, Day Forth Going Kitap ile anılacaktır), bölüm 87 Mısır Kitap, biz bir yılanın içine dönüşümü anlatılır ölümü üzerine ölen kişiye yeni bir hayat verir. [10]

Predynastic Mısır ve Aşağı Mısır en önemli yılan tanrıça etrafında birleşti Eski Krallık döneminde yılan veya yılan Veneration.
Wadjet ("yeşil" anlamına gelir) kobra için genel Mısır terim olduğunu ve formu O asil ve birleşmenin sembolü haline geldi.
Aslında, kobra, ya Uraeus'un, ölümsüzlük kavramına genel bir Mısırlı ideograph oldu. Böylece firavun olarak nitelendirildi "Uraeus'un yaşayan yıl." [11] Wadjet kral ya da firavun koruyucu olarak ve sonunda kraliyet tacına bağlıydı oldu "Re göz." Gibi "yeşil" yılan Wadjet büyüme ve sağlık kuvvetleri somutlaşan Anlamlı, yeşil renkli eski Mısır'da olduğunu sembolize dirilişi oldu.) [12]

Antik Mısır'da tüm muhalefet, bütün şeytanlar, kötü tanrı, ya da kötü güçlerin en önde gelen bir yılan tarafından temsil edilmiştir Apophis oldu. Apophis "Karanlığın yılan," büyük güneş tanrısı Re'nin yüce rakibi.
[13] Ölüler Mısır Kitap oldukça bazen kanatlı veya bazen hatta ayakları üzerinde duran ve tükürme, şaha kalkmış, hem de diğer yılan şeytanları ile tarar oldu
Ve henüz yılanın iblisler iyi güçlerin sorumlu olanları yılan tanrı daha güçlü veya yıkıcı değildir.
Örneğin, Apophis counterbalancing güneş tanrısı Re'nin yardımcı görevlisi oldu yılan Mehen ("sarmal bir") 'dir.
O geçen gün, sabah sonra sağ salim sabah yeniden ortaya olurdu böylece Mehen gece alemine aracılığıyla yaptığı yolculuğa Re yardım etti.
[14] Böylece, bir yılan tarafından temsil yüce bir manevi düşman, planları, iyi güçleri tarafından engellendiğini edildi Ayrıca, bir yılan ile temsil edilir.
Onların ahirette düşündüm gibi yılan sembolizmi olumsuz yönleri Mısır kraliyet zihninde özellikle keskin olurdu.
Aslında, sonsuz yaşam kazanmak için netherworld boyunca bir yolculuk sırasında ölümünden sonra aşılması gerekiyordu tehlikeleri bu konularda tartışma antik Mısır mezar papirüs önemli bir yer işgal o kadar büyük.
Hatta bazı Piramit yazıtlarında gösteren biri bu meşguliyeti, tezahür ettiği ölü kral (Firavun) kazançlar sonsuzluk "yılan oyununu"
kazanarak
[15] Başka bir küçük antik Mısır'da salvific sürecinin bu eleman hakkında bilinmesine rağmen, bir merak Bu yarışmada postmortal testi veya ölen özel bilgiler onun bilgisi onun ölümlü yaşantılar yoluyla kazanılan göstermek için gerekli olacak olan nihai kararın çeşit geçmek zorunda sembolik değildi. Belki.
Ancak, metinler ve kitabeleri gibi ezici kanıtlar göz önüne alındığında, yılanın eski Mısırlılar arasında yüce iyilik yanı sıra nihai kötülük için de durdu ve o yılan görüntüleri incontrovertibly ahiret, yeniden diriliş ve sonsuzluk ile ilişkili olduğu, iddia edemez.

Mezopotamya Kanıt

Eski Mezopotamya kültürü (yaklaşık modern Irak'ı kapsayan bölge için yerli) Mısır'da bulunan benzer yılan sembolizmi ile ilişkili bir ikiliği görüntüler. Bahar bitki örtüsü, Tammuz, bir Sümer tanrısı yılan görüntüsü bağlanmıştır.
O ve annesi ikisi, cennet tanrı Anu kaynaklanan yılan ilah başlığı "Cennet anne-büyük yılan," taşıyordu.
[16] yılan da denilen tanrı Ningizzida, kutsal sembolüydü Sümer mitolojisinde "Tammuz arkadaştır".
[17] O, onun büyüleri ile yaşayan korunan doğurganlık, "ihsan etme gücüne sahip cennetin kapısında koruyucusu oldu ve ölüm önlemek ve için hastalık iyileşmek olabilir devoutly ona tapanlar yararlanabilirler. "
[18] Antik Mezopotamya kaydırılır mühürler üzerinde boynuzlu bir yılan gibi Ningizzida imajı, onun ilahi bir güç işareti olmuş gibi görünmektedir.
[19]Yılanlar (omuzları fışkıran) ile temsil gösterilmiştir tanrı Ningizzida, Mezopotamya mısır tanrıçası Nidaba, olduğu gibi.
[20] üretmek Sümer ve Babil dünya görüşleri ise yılan bazı elementlerin yenileyici ve iyileştirici özellikleri sembolik olduğunu ve toprak.
Diğer Semitik ve Akdeniz kültürlerinin olduğu gibi Bu nedenle, Sümerler ve Babilliler özel yılan tanrı içine doğanın bu yönlerini değiştirdi.
[21]Eski Mezopotamya'da yılan tanrı görüntü birkaç süreler yanı sıra kültürler yayılmış.
Sümerler bugüne kadar üretilen en büyük egemen, şehir-devlet Lagash Kralı Gudea, muhtemelen hayat yenilendi kutsal yapı bir veli olarak hareket etmek, 2050 M.Ö. şakaklarını birinin girişinde bir yılan tanrı bir gösterimini yerleştirilir .
Ondört yüz yıl sonra, Kral Nebuchadnezzar II, Neo-Babil imparatorluğu (605-562 M.Ö.) hükümdarı, aşağıdaki yazı ile tanrı Marduk Babil anıtsal İştar Kapısı adamıştır:
(Nebuchadnezzar, Babil Kralı, oğlu) Nabopolassar (Babil Kralı ben). (Mavi) emaye tuğla ile Nana (İştar ... Ben inşa) kapısı. . . Marduk lordum için. Yılanlar bronz ve güçlü figürlerin Lusty boğa onların eşikleri yerleştirilir. . . Marduk, yüce efendisi. . . sonsuz yaşam. . . bir hediye olarak vermek.
[22]Boğa ve yılan görüntülerin birleştirilmesi ile ilgili olarak, Karen Joines aynı zamanda Yakın Doğu Eski boyunca bulundu olduğunu göstermiştir:
Yılan ile boğa kült dernek yılanın doğurganlık yönünü vurgular. . . . Yılan boğa sembolizm yaygındır.
Mısır, Mezopotamya ve Asur'un bu noktada Kenanlılar etkilemiş ve Filistin yine kült sembolizmin Yakın Doğu büyük bir parçası haline gelir.
[23]Tüm Mezopotamya yılanın görüntüleri şey hayırlı temsil etti.
Genellikle Eski Ahit'te ve çünkü bulundu paralel atakları kendi temalarını iki karşıt güçler arasındaki ilkel mücadelesi yansıtır çünkü antik Mezopotamya'nın en eski mitolojilerde onlara tanıdık bir yüzük var.
Erkek ve Bahçe (Tekvin 3) ilk aile sınırdışı düşme hikayesi de Enki ve Ninhursag, Adapa hikaye ve Gılgamış destanında Sümer masalı bulundu ayrıntıları ve tonları sunar.

Tanrılar gibi olmuştur Gılgamış destanında, Utnapishtim ve eşi, olarak, Gılgamış da sonsuz yaşamı elde edebilir hangi bazı umut sunmak. Ölüm Waters ötesinde bir kişinin gençlik yenileyen bir büyü, hayat veren bitki mevcut. Gılgamış bunu toplar, ama kötü bir yılan sonsuz yaşam kahramanın umut biten, uzakta bu bitki kapar. Üzerinde bitki ve hayat sahibi olmaktan yılan yararları eski derisini sloughs ve gençleştirme sahip olduğu gerçeği ile kanıtlanır bu.
Gılgamış kendi kaybı ve o kötü niyetli yılan eline oynamıştır aslında üzerinde oturur ve ağlamaktadır.
[24]Böylece bu epik yılan kontrol veya onun lehine bazı özel bitki işleyerek yaşamın yenilenmesini önleyerek, Genesis yılan gibi benzer bir rol doldurur. Daha sonra İran geleneğini de ölümsüzlük bahşettiği özel bir bitki anlatıyor. Ama Ahriman, tek gerçek "Bilge bir Lord" (Ahura Mazda) ve kötü düşmanı, mucize çalışmayan tesisi yok etmek için bir yılan yarattı.
[25]Mezopotamya mitolojide tüm yılanların en sıkıntılı Babil yaratılış destanı (Enuma Elish)-bu tanrıların ilkel dünyada kaos güçleri oluşturan ilkel "canavar yılanlar" açıklanmıştır. Sahip organları doludur ", Fang kıyan ile keskin dişli" olarak tanımlanan "kan zehir," onlar büyük tanrılara karşı cennette bir savaş için hazırlamak, konsey toplanıyor.
[26] kaos güçleri başkası tarafından gidiyoruz kendini bir kadın yılan (sık sık bir ejderha olarak anılacaktır) 'dir Tiamat, daha. Sonuçta, Tiamat Marduk, şampiyonu tanrı tarafından öldürüldüğü gibi kaos bastırılmış ve vücudunun tanrıların varlığı, dünya denizlerinde oluşturmak için yarım ve gökyüzü oluşturmak için diğer yarısı dışarı atıldı.

Fenike ve Yunan

Mezopotamya'nın batısında, kuzey Suriye-Filistin, Sidon Eshmun adında önemli bir Fenike tanrı Akdeniz kıyı düzlüğünde tapılırdı.
Yunan tanrısı Asklepios gibi Eshmun olan sembol bir yılanın olduğu tıp tanrısı idi. Ve yine Yunan Asklepios gibi, Sidon Eshmun görünüşte şifalı otlar, zehirlerin tedavi, hem de güçlü takılar büyüme ve kullanım denetledi. Adanmışlar zehirler ve yerden gelen şifalı otlar için antidotlar hakkında biliyordu bu yana, onlar yılan şeklinde Eshmun ve Asklepios hem temsil sadece doğal görünüyor. Fenike Yazıtlarda, Eshmun "Rabbim," Yehova atıfta olarak İbranice Adonai kullanımı ile paralel, Adonai denir.
Eshmun etkisi zaman ve geniş bir coğrafi bölgenin uzun bir süre boyunca hissetti edilmiştir görünüyor.
Alimler iki yılanın arasında bir genç tanrı ayakta figürü tasvir Roma dönemine ait sikke tanrı Eshmun, kültünü yansıtan inanıyorum "Healer."
Asklepios da Yunan tasvirler bir yılan olarak temsil edilir olsa da, gerçek bir Sidonian sikke Eshmun bu konuda dolaşık bir yılan olan bir bastona dayalı gösterir.
[27] Eshmun arasında Sidonian tasvirleri şifa tanrısı, Shadrapa, da paralel antik Suriye temsilleri olan görüntü yılan olmasıdır.
Onlar Eshmun tasvir etmezseniz, Roma sikkeleri kesinlikle Asklepios betimliyor.

Tıp, Asklepios, tanrısı Yunan isim Asklepios olarak Romalılar tarafından devralınan ve yılanlarla Asclepios personel etrafında dolandı, tıp mesleğinin, hala ünlü sembolü, ya da caduceus.
Bu makamlar Fenikeliler, Yunanlılar, Romalılar ve en az iki nedenden dolayı bir yılan şeklinde tıp tanrısı tapıyorlardı inanıyorum ilginçtir.
İlk olarak, yılan yaşayan ve ölü arasındaki "hızlı ve ölüler dünyası arasında bir bağlantı," (gibi Mısır gibi diğer kültürlerde görülen) idi; yılanın hayat vermek veya almak, başka bir yaratık yaşamasına izin verebilir ya da olduğu gibi bu grev veya karar verirken, çağırarak "anlık kararı" bir tür ölüme neden olur.
[28] Bu tür constrictors gibi zehirli ve nonvenomous hem yılan gerçek görünüyor. Onun derisi her sezon tutuyor beri İkincisi, yılan yenilenme ve ölümsüzlük mükemmel bir model oldu.
[29]Klasik Yunanistan'da yılanı saygının habercisi Girit adasında antik Minos uygarlığı arasında bulunan olmaktır.
2000 ve 1450 yılları arasında B.C. Minos uygarlığı Ege Denizi, Yunanistan anakara ve Küçük Asya (Modern Türkiye) kıyı bölgelerinin adalara hakim gelişmiş bir denizcilik kültürü terfi.
En önemli Minos tanrı toprak ana şehir-devlet Knossos tanrıçası veya Cnossus, Girit uygarlığına başkentlik yapmıştır.
O başka antik Akdeniz ve Yakın Doğu kültürlerinin tapılan bereket tanrıçalarına benzer.
Girit üzerinde o genellikle başını üstüne tünemiş bir kuş, iki elinde birer yılan tutan bir kadın olarak küçük bir heykeli şeklinde tasvir edilmiştir.
Diğer yerler ve diğer kültürlerde olduğu gibi, yılan deri dökülmesi muhtemelen Girit Minos uygarlığı için yenilenmesi kavramı temsil ediyordu.

Daha sonra klasik Yunan (hiç şüphesiz onların Minos öncekilerden etkilenmiştir olan) dini düşünce, yılan görüntüsü bazen bir kuşun görüntüsü (Girit ve Mezopotamya'nın sanat ve edebiyat yaptığınız gibi) ile birlikte ortaya çıktı.
[30] Agathos Daimon genellikle kanatlı bir yılan olarak tasvir ve iyi bir ruh olarak kabul edildi.
[31] Görünüşte, yılanlar ve kültürlerin geniş bir yelpazede kuşların kesim bu bağlantı. Yılan güvercin motifi ile Erken Demir Çağı Canaan ayı süslemeleri çıkarılan kült ya da ritüel kaplar.
[32] Hatta dışındaki kanatlı yılan motifinin en ünlü örneği (ancak ilgili) Yakın Doğu, yani, Aztek tanrısı Quetzalcoatl ( O tanrı rahip bilgelik kurucusu (Aztekler [Matta 10:16] "Yılanlar gibi bilge ve güvercinler gibi zararsız" olduğu şekilde İsa'nın deyimi aşina oldukları neredeyse sanki) olarak bilinir, çünkü "tüylü yılan"), etkileyici . Quetzalcoatl yüksek rahipleri bile başlığını taşıyordu "Yılan Prensi."
[33]Kutsal Topraklar Kanıt

Serpent hürmet Akdeniz havzasının neredeyse her bölgesinde tasdik, ama hiçbir yerde daha açık Kutsal Topraklar'da daha edilir.
Yılanlar ile dekore Kavanozlar ve damarların erken Canaan yılan kültlerin varlığı ifade vermek. Ramses III (1198-1166 BC) zamanına tarihlenen iki kulplu silindirik yuvasına, Beth-shan, Yizreel ve Ürdün vadileri arasında uzanan bir büyük şehir de ortaya çıkarılmıştır.
Uzmanlara göre, yılanlar ile dekore edilmiş bu kült nesne, kolları üzerinde tünemiş güvercinler ile, alttan üste doğru tarafı etrafında kıvrılmış, tarım ile ilişkili kutsal ayinlerde kullanılmış olabilir.
[34] Aslında, daha fazla nesneler yılan görüntüleniyor imgelem Kutsal Topraklarda herhangi bir başka site de daha Beth-shan katmanlarının arasında bulunmuştur. Birçok değilse I dönemine Demir Çağı için bu nesnelerin tarih çoğu.
[35] kabartma yılan süslenmiş büyük kavanozlar Tel Dan, İsrail'in kuzey krallığının iki ulusal kutsal birinde bulunmuştur. Yaklaşık MÖ 10. yüzyılda kalma, bu "yüksek yer" yakınında ortaya çıkarılan ve muhtemelen kült priz çeşit olarak kullanılmıştır.
[36]Philip J. King 'e göre, yılan tanrıça Gezer, Beth-shan, Beth-Shemesh, Shechem ve Hazor gibi sitelerde Erken Demir Çağı (1225-960 M.Ö.) sırasında tapılırdı. 12. yüzyıla tarihlenen, Beth-shan bulunan yılan güvercin motifi, sık Ashtoreth, Kenanlı tanrı El kadın eşi ile ilişkili gibi görünüyor. Yılan veya yılan da Anat, Ugarit, Kenanlılar ve insanların efsaneleri içeren tabletlerin depo başkentlerinden biri de saygı savaş tanrıçası ile ilişkili bulunmuştur.

Kenanlı kez Hazor sırasında Kutsal Topraklara bir kez büyük şehri ne de, [37] Yigael Yadin yılanın ibadet kanıt bulunamadı. Bir çömlekçi atölyesi belirgin depo, ekibi birkaç tamamlandı chalice dahil olmak üzere gemilerin, kaseler, lambalar ve juglets ortaya çıkardı. Ama en büyük ödül Yadin bir adı neydi "kült standart." Standart utanmaz bir yılanla hatırlatarak Musa tarafından bir personel dikilmiş, aslında bir standart veya kutup bunu tespit etmek için bir çatal ile bir bronz plak oldu. Hazor plak yüzünde iki elinde birer yılan tutan yılan tanrıça antropomorfik görüntü oldu. Sadece tanrıça yukarıda onun amblemi bir temsil, bir hilal ve aynı zamanda plak alt kısmında ortaya çıkan bir yılan oldu. Yadin kült standart ait olmalıdır düşünmüştür "kutsal hazineleri ve rahiplerin çeşitli tanrıların standartlar taşınan hangi, kült alayı muhtemelen kullanıldı."
[38]Örnekler çarpılır olabilir rağmen, yeterli delil bir form veya başka yılanlar hürmet özellikle İsrail'in en yakın komşular arasında antik Akdeniz bölgesi boyunca bulundu olduğunu açıkça göstermek için var söylemek yeterli.
Antik Yakın Doğu tanıdık mitolojisi iyi ve kötü, her ikisi de sık sık yılan tarafından temsil edilmektedir güçleri arasındaki ilkel mücadele tezahür eder. Kurtuluş ve sonsuz yaşam veren bir Bringer olarak, yılan ilahi bir sürüngen oldu. Ölüm konveyör gibi yılan kötü ruhları enkarnasyon oldu.
Biz kritik bilgiler bize daha tam olarak anlamak ve soydaş literatürde çok sayıda yankılar ve paralellikler takdir yardım bulabileceğiniz bu ikiliği perspektifi karşısında biz, kutsal kitapı şimdi açın.

Eski Ahit'te Serpent Imagery

Yılan ilk Adem ve Havva (Tekvin 3:1) ve sonbahar hikayesi kutsal görünür. İbrani dilinde yaratık da Musa'nın korunması için çölde bir kutup üzerine dikilen bu "pirinç" Yılanın belirten bir sıfat olarak kullanılan bakır veya pirinç için i (nehosheth), türetir Nahaşın, bir engerek, denir ve İsraillilerin şifa (Sayılar 21:4-9 bakın).

Bir yandan, Genesis Nahaşın, kötülüğün açıkça sembolik olsa bile kötü bir (Şeytan), tam yılan düşmanın neden teşvik ve sonbahar getirmek onun ajan olarak hareket, şeytanla ligde çünkü (Musa 4:5-31 bakınız). Öte yandan, Allah'ın ilhamıyla Musa tarafından kullanıldığında, Nahaşın imajı ya da daha doğrusu, Nahaşın nehosheth (pirinç yılan), hayat ve Tanrı'nın antlaşma insanların kurtuluş aracı haline geldi.

Bu çarpıcı bir biçimde İsrailli kültüründe yılan sembolizmi ikili doğasını gösterir çünkü Numaraları 21 özellikle ilgi çekicidir.

Ve Allah'a karşı anlattı ve Musa'ya karşı insanları, Çün siz çölde ölmek için bizi Mısır'dan kadar getirdi? hiç ekmek yoktur için, ne herhangi bir su olduğunu ve ruhumuzun bu light ekmek loatheth. Ve Rab insanlar arasında ateşli yılanlar gönderdi ve insanları ısırdı ve İsrail çok kişi öldü. Bizden yılanların take away, Rabbine dua; nedenle insanlar Musa'ya geldi ve dedi, biz Rab karşı söylediği için Biz, günah işledim, ve sana karşı. Ve Musa insanlar için dua etti. Ve Rab Musa'ya, sana ateşli bir yılan olun ve bir kutup üzerine ayarlayın dedi ve ısırdı her biri, o onun üzerine looketh zaman yaşayacak, yani geçmek girer. Ve Musa tunç bir yılan yaptı ve bir kutup üzerine koyun ve bir yılan herhangi bir adam ısırılan olsaydı, o pirinç yılanı beheld, o yaşadığı, geçmek geldi. (Sayılar 21:5-9)

Zarar ve şifa, ölüm ve yaşamın hem ajan, bu durumda, bir yılan vardır. İnsanlar günah ve ateşli yılanlar ısırma. Musa zararlı yaratıklar bir pirinç görüntü oluşturur ve insanlar kurtuldu vardır. Ama kimin resmi arkasında çalışan nedenidir gerçekten Yehova, ölüm ve yaşamın gerçek kışkırtıcısı. Mısır'da geçici olarak ikamet ederken İsrailliler zaten Mısır mitolojisinde onların maruz ateşli yılanlar görüntüleri ile tanıdık olabilir. Ama yılan sembolü artık gerçek ışık bir yaşam ve ölüm üzerinde Tanrı'nın nihai gücünün geçerli ve önemli temsil görülür. Tanrı sembolü arkasında gerçekliktir.

Firavun, Mısır kralı İsrail'in kurtuluş hikayesinin başlarında, Yehova O yılan veya yılan görüntüsü, Firavun kendini ön giydiği bir görüntü ile temsil gerçek Tanrı olduğunu çarpıcı bir şekilde Musa gösterdi kendi tanrı ve egemenlik simgesi olarak onun resmi headdress. (Her firavun tebası tarafından yeryüzünde yaşayan bir tanrı olarak kabul edildi hatırlanacak.) Musa asasını yere attığında, buyurduğu gibi, onu bir yılan oldu. Tanrım, böyle bir gösteri tüm Yehova Mısır halkının sahte tanrılar karşısına onun temsilcisi Musa yaptırılan tek gerçek Tanrı olduğunu bilemez böylece Firavun ve onun mahkeme önünde yapılan gerektiğini Kanuni'nin söyledi Hangi pantheon Firavun kendisi (Exodus 4:1-5, 8) dahildir.

Musa ve Harun'a Firavun'a önce gittik, onlar Rab'bin buyurduğu tam olarak yaptım. Onların personel İbranice metinde Havva'nın şeytan açıklamak için erken Genesis kullanılan çok aynı kelime, Nahaşın (Exodus 07:09, 10, 15), bir tanesi iki farklı terimler ile işaretlenir bir yılan haline geldi. Ya el çabukluğu ile veya şeytani güç tarafından, Firavun'un büyücüleri eylem çoğaltmak ve de yılanlar onların değnek açmak başardık. Tanrı ve şeytan arasında bir özlü hesaplaşmaya olarak görülebilir ne de, RABbin yılan İsrail'in Tanrısı (Exodus 7:10-13 bakınız) onun her şeye gücü yeten üstünlüğünü gösterdiği gibi Firavun'un yılan yuttu. Bu sahne dramatik kutsal yılan görüntülerinin ikiliği göstermektedir. Tek gerçek Tanrı bir yılan tarafından temsil edilmiştir. Mısır sahte tanrılar da yılanlar tarafından temsil edilmiştir.

Yılanın görüntüsü sona Mozaik dönemin 2. Krallar 18:04 dan bariz görünüyor uzun süre sonra Tanrı'nın güçlü bir sembolü olarak varlığını devam ettirdi O:

O [Kral Hizkiya] yüksek yerlerden kaldırılır ve görüntüleri fren ve bahçeleri, ve Musa yapmıştı adet fren brasen yılanın kısmak: İsrail çocukların buhur yakmak yaptım o gün dediler için: ve o çağırdı bu Nehushtan.

Bu ayetten Eşit belirgin, ancak bazı noktada yılanın (Musa amaçlandığı gibi) tapılan İsrailliler için tek gerçek Tanrı'ya saf bir sembol olmaktan ve bir idol, ibadet nesnesi yerine haline geldiğini fikir sembolü arkasında bir gerçeklik hatırlatma (Yehova). Biz Hizkiya Yahuda salih krallarından biri, insanların yüksek yerlere ve putlara kaldırılır ve parçalar halinde pirinç yılan kırdı söyleniyor. Sadece putperest önemi pirinç yılan bağlı zaman bilinmemektedir, ama belki de Hezekiah babası Kral Ahaz (2. Krallar 16) döneminde oluştu.

Yeni Ahit Kanıt

Asırlar Kral Hezekiah sonra, tanrı ve yılanın görüntüsü arasındaki ilişki olarak havari Yuhanna tarafından kaydedilen İsa'nın kendisi, başkası tarafından tam ifadesine verildi. "Ve Musa, çölde yılanı yukarı kaldırdığı hatta bu yüzden İnsanoğlu'nun yukarı kaldırmak gerekir, gibi: kim ona iman mahvolmasın, ama hepsi sonsuz yaşama sahip olmamalıdır O" (Yuhanna 3:14-15). Böylece, İsa göre, yılanın kendisi ve kefaret göksel sembol olarak tasarlanmıştı.

Ama John Elçi de yılanın görüntüsü taşıdığı zıt manada farkındaydı. Mormon Kitabı'nın bazı pasajlar benzer bir dil, o "," yılan "olarak görev yaptığı Apocalypse Şeytan o eski yılan anlamına gelir" ve "büyük ejderha" (Vahiy 12:9, 14, 15; 20:02 ). John göre, yılan, (Vahiy 00:07 bakınız) gökyüzünde bir savaş savaştı (bkz. v 4) cennet barındıran üçüncü bir kısmı ile atıldı ve bir oğlu ortaya getirdiği bir kadının imha etmeye girişti . Ama hüküm yoktu. Vahiy 12 Seçilmiş ayetler, Kral James Versiyonu biraz farklı bir sıraya göre düzenlenmiş, bu noktayı açıklamak ve hikaye de söyle:

7. Ve ejderha mücadele ve melekleri, Mikail ve melekleri ejderhaya karşı savaştılar: Ve savaş cennette vardı

9. Ve büyük ejderha, o eski Şeytan denilen yılan, ve tüm dünyayı kandıran Şeytan, atıldı: o yeryüzüne atıldı, ve onun melekleri onunla birlikte atıldılar.

4. Ve kuyruğunu cennetin yıldızlı üçüncü bölümü çekti ve toprak onları döküm vermedi: ve ejderha kısa sürede doğmuş gibi çocuğunu yutmaya için, teslim etmeye hazır olduğunu kadının önünde durdu.

5. Ve o demir bir çubuk ile tüm uluslara kural bir erkek çocuk, ileri getirdi: ve çocuğunu Allah'a yakaladı ve onun tahtına edildi.

13. Ve ejderha o yeryüzünde Allah'a döküm olduğunu görünce, adamın çocuğu yetiştirdiği kadın zulmettiler.

6. O Tanrı'nın hazırladığı bir yer indirdiği yerde Ve kadın, çöle kaçtı. . . .

17. Ve ejderha kadın ile dargın olduğunu ve Tanrı'nın buyruklarını tutmak ve İsa Mesih'in tanıklığı var onun soyu, kalıntısı ile savaş yapmak için gitti.

Şeytan'ın yeryüzünde insanlığın özendirmek ve aldatmak değil sadece cennet atıldı demek bu ayetleri yorumlamak değil, aynı zamanda bir süre için vahşi içine "kadın" zorlayarak, döneklik arkasındaki ana işletici olmak. Kadın yeryüzünde Allah'ın gerçek kilise veya krallık gibi görünüyor. Kadının vahşi sığınağı (kilise) döneklik büyük dönemi ise yöneten adam çocuğu, "demir bir çubuk ile bütün ulusları," Mesih. Ancak, yılan yok etmede başarılı olmaz kilisenin yerine, John öngördüğü gibi, kilisenin vahşi çıkıyor ya (Vahiy 14:6-7 bakın) İlerleyen zamanlarda yeryüzüne geri yüklenir.

Sonuçta John, "Devil eski yılan, ve Şeytan" (Vahiy 20:02) Azizler arasında hasara yol için biraz sezon boşanmak, 1000 yıldır bağlı, ama sonunda ateş gölüne atılacaktır diyor ve kükürt (Vahiy 20:03, 7-10 bakın). Tüm bu biz (Yuhanna 3:14-15 bakınız) belirttiği gibi, aynı zamanda, yılan tasviri ile sembolize edilir salih bir (İsa Mesih), gücü tarafından yapılır.

Orada John havari yılan sembolizmi dualite tamamen farkında olduğu herhangi bir şüphe olabilir mi? Başkaları Yeni Ahit zamanlarda yaptığı gibi Aslında, biri dört İncil'de bildirilen İsa'nın tüm sözcükleri dikkate alındığında, bu, İsa'nın kendisi mükemmel yılan sembolünün dualite anlaşılmış olduğu açıktır. Sadece İsa Musa 'utanmaz bir yılanla tipolojisi gerçekleşmesi olarak kendini konuşuyoruz, ama o bir yılan-hangi intertestamental zamanlarda önemli bir görüntü olduğu gibi şeytanın da konuştu yoktu. Bir akademisyen yazmıştır:

İsa "yılan [ophis] ve akrepler üzerinde yürümek" ve onları (Luka 10:19-20) için "ruhlar tabidir" olduğu için yetki verildiğini havarilerine söylediği zaman, o Ps 91:13 değinmiştir olabilir ("Sen aslan ve toplayıcı, genç aslan ve ayak altında ezmek olacak yılanın üzerine ezeceksiniz"). Mezmur 91 Şeytan ile bir ilgisi yoktur; ama İsa'nın sözlerini (bkz. Luka 10:17-18) yapmak. Yılanların üzerine Treading bir başvuru Şeytan'ın ve cinlerin bir referans olarak birinci yüzyılda Filistin'de anlaşılmış olurdu? Çok. . "Ve Beliar [yani, Şeytan] ona bağlı olacaktır [; Isa 11:02 yani, Tanrı'nın Ruhu dinlendirir olacaktır kime kurtuluş bir ajan]: Oniki Patrikler Ahit bir ifade bu eskatolojik umut düşünün Ve onun çocukları tamyacaktir kötü ruhlar "(T. Levi 18:12..; krş T. Sim 06:06;. T. Zeb 09:08) çiğnemeyi otorite. Şeytan Gen 3:1-15 bir yılan (ophis) olarak temsil edilir ve salih ayak altında yılanlar trample olacak bu yana, Mezmurlar 91 resmi dil olarak kabul Şeytan ve kötü ruhları uygulanabilir nasıl görmek çok zor değildir Luke 10 ve Levi 18 Ahit'te bulmak. Targumic gelenek de yılan Şeytan ve kötü ruhları (ve yılanın başının ezilmesi kadının soyu konuşuyor Gen 3:15,, targums bir mesih anlamda anlaşılmaktadır) ile akrepler bağlar.
 

star21

Kullanıcı
Katılım
11 Ağustos 2012
Mesajlar
2,733
Beğeni
430
Puanları
83
Cevap: Yılan snake sembol

emeklerinize sağlık
 

aliveli44

ONURSAL ÜYE
Forum Düzeni
Admin
Super Moderatör
Vip Üye
Katılım
12 Haziran 2012
Mesajlar
11,018
Beğeni
20,950
Puanları
426
Konum
Malatya
Cevap: Yılan snake sembol

Güzel paylaşım:rolleyes:
 

cantar

Vip Üye
Katılım
27 Ağustos 2012
Mesajlar
8,795
Beğeni
11,115
Puanları
113
Cevap: Yılan snake sembol



















Yılan kayanın üzerine çöreklenmiş şekilde yapılan bir yılan varsa mal o yılanın altındadır.
Yılan kayanın üzerinde iki büklüm olmuş ve ileri bakıyorsa para iki yerde vardır.
Yılanın ağzı açıksa gömü arkasında aranır veya bir delik olmalı.
Yılanın dili dışarıdaysa,kapartma ve sırtı pulluysa tehlikeli olup mal tuzaklıdır.
Yılanın ağzı açık ve dili dışarıda ise tehlike işaretidir.Malın üzerine zehir dökülmüştür yani çıplak elle dokunmayın.
Mal ise kayanın kendisindedir.Kayayı yokladığınızda boşluk gelen yeri sert bi cisimle kırıp malı alabilirsiniz.
Yılan daire yaparsa parası kendisindedir.Yani bulunduğu kayaya o kayanın 3 metre güney tarafındadır.
Yılan işaretlerinde değişik veya farklı yönler varsa bu kesin gömü ile birlikte mezarıda temsil eder.
Bu alanda mezar ve içerisinde mal var anlamına gelir.
Yılanın bir gözü kör ise kör olan gözün baktığı istikamette araştırma yapılır.
Yılanın ağzı kapalıysa mezar toprakta olur.
Yılan ağzı açık kabartma yılan iki yere yönlendirilir ilki V mantığıyla ağzın derin kısmı ile uç kısmı arası dik olarak ölçülür ve her cm 1 adım sayılarak gidilirse küçük bir emanetin olduğunu ikinci bir alternatif olarak
yılanın boyu ölçülerek alınan sonuç her 1cm 1 adım olarak sayılarak geride bir işaret yada malın olduğunun emaresidir.
Yılanda çatal dil varsa ozaman kapalı yada zamanla açılmış bir mağrayı gösterir..
Hatta bazı yılanlar tümülüsleri gösterir.
Eğer dili dışardaysa ve 3cm civari ise 100 metre civarında mal araştırması yapılır.
Dili dışarda değilse kuyruk tarafından ölçülerek gidilecek
Kabartma olması her iki yılan arasında haç veya çarpı işareti olması büyük hazineyi temsil eder.
Bazı şekiller yılanı andırmakta ise de gerçekte hakikaten o şekil bir yılan resmi olmayabilir.
Yılan figürüne baktığın zaman şeklinin yılan olduğunu hemen fark edersin.
Bu durumda yılanı iyice incelersin
Yılan düzmü kıvrımlı mı?
Dili dışarda mı?
Hareket halindemi yoksa durgun vaziyette mi?
Veya bir tümseğe mi çıkıyor?
Bu gibi vaziyetleri iyice incelenmelidir yorumuda ona göre yapılır.
Hareket halinde bir yılanın parası kolay alınır ama hareket halinde olmayan çöreklenmiş bir yılan işaretinin emaneti biraz zor alınır.
Bu arada yılanların yaşamı ve yılanların hareket tarzları hakkında bilgi sahibi olmak gerekir ki şekillerden bir mana anlam çıkarabilesin.
Yılan tehlikelidir ağzı açıkmı kapalımı yani dili dişardamı değilmi ağzı açık ise yılanın boynunu ölç ve adımla mal önünde demektir burada kapalı mağara aramak gerekir.
Ama yılanın ağzı kapalı ise bundan malı yılanın boyunca arkaya adımla demektir.
Bu işaretin malınıda emanetini toprakta arıyacağız.
Yılanın kıvrımlı olması ve yanında kalp işareti olması halinde çevrede kalbe benzer yükseltilmiş toprak bir alan yada kayalık bir alan aramalıyız.
Yılanın kaç adet kıvrımı var ise o kıvrım kadar işaret vardır.Fakat her bir kıvrım duruş yönünün dilinin ağzının açık kapalı olmasının farklı anlamı vardır.
Yılanın baktığı yönde bir dere yatağı var mı?
Dili dışarda mı?
Üzerinde pulları var mı?
Varsa pulu dolu olan var mı?
Öncelikle yılanın boyunun tam olarak ölçün eğer yılanın arkasında bir yuvarlak işareti veya haç, put oyma yada kabartma varsa ki bu paranın en belirgin işaretidir.
Her cm ölçüyü 72-78cm ile çarpın (ortalama) yani her cm bir adım,ve baktığı yöne doğru yürüyün ve karşınıza gelecek taş yığını veya toprak
yığınının altında arastırma araştırın.Eğer dere kenarında ise derenin kıvrım yaptığı yerde bir kaya veya kaya gurubunun altına veya ulu ve büyük ağaç olan bir
alanda olabilir.Batı tarafına mezara odaklı araştırmanızı yönlendirin.
Yılanın dili dışarda ise dere yatağı varsa dere yatağı takip edilir dereye yılanın baktığı istikamette bir dere daha birleşecek birleşen noktada
taş yığınları olacak orayı kazın asıl mal değil ama hediyesinin bula bilirsiniz.
Yani dili istikametinde,dildeki çatal iki derenin birleşmesini de ifade ediyor.
Üzerinde pul varsa diyelim yılanın boyunu enine olarak beş pul kesiyor pullardan biri dolu yılanın baktığı istikamette tümülüs veya kayalarda mağara veye oda var sadece birtanesi dolu diğerleri boş ve tuzaklı,dolu odaya boşlardan girebiliyorsunuz.
Dilinin uzunluğu bize iki derenin uzaklığını ve hediyesini anlatıyor
yılanın boyu ise asıl gömüyü gösteriyor çok dikkatli olmalısınız.
Etrafında yılanın gireceği büyüklükte bir delik olmasının yılanın kabartması ve oymasının
v.s bir çok şeyin önemi var diye biliyorum.
Eğer yılan kıvrılmış ve kafasının havaya kaldırmışşa baş kısmının iştikametinde 200 m mesafeye kadar alan araştırılır ilerde bir su kaynağının çeşme
veye benzeri bir oluşum aranır bu yerde iyi bir gözlem sonucu neticiye ulaşılır ve rahatsız edilmemesi anlamındadır.
Eğer yılanın kuyruğu kayanın alt ucuna kadar kıvrılarak uzanıyorsa ve kuyruğun uç kısmı bir çizgiyle ayrılıyorsa para o kayanın altında bir odada demektir.
Kartal şahin gibi bir yırtıcı kuş tarafında yakalanmış bir yılan olan işaretin olduğu yerin altına bakmak gerekir.Yırtıcı bir kuş yılanı yakaladığında yukardan aşağa bırakarak ölmesini sağlar.
Yüksekten çevreye bakıp yılana benziyen bir şey bulmaya çalışalım sonuç verecek mi yüksek bir noktada yılana benzer bi şey bulursanız
bir ihtimal o yılana benzettiğiniz şeyin altında olabilir.
Oyma yılanlar uğraşmak çok zordur fakat tehlikesi azdır kabartma yılanlar çoğunlukla Bizans'tır.
Rumlar'dan da kalmadır fakat tehlike oranı yüksektir .
Zehirli gazlar veya buna benzer kimyasallar parayı korumaya almış olabilir kabartma yılan,mağara göstermez mezar para ve kıral yollarının üzerine resmedilmiştir.
Her zaman para anlamına gelmeyebilir.
Eğer su yılanının su kenarında ve ya suyun içinde kayalarda resmedilmiş ise bu demek oluyor ki suyun içinde bir emanetin daha olduğunu bize anlatıyor.

Böyle söylemişler aklınıza mantığınıza uyuyorsa o alanlarda araştırma yapmakta fayda var...
Var ki bir bildikleri bu şekilde paylaşım yapmışlar..denemekte fayda var..
 
Üst